Materiały szkoleniowe dla uczestników:
- certyfikat ukończenia szkolenia.
- wsparcie merytoryczne konsultanta do 60 dni po zakończeniu szkolenia (mail, telefon)
- dostęp do zamkniętej grupy zwolenników Lean Management
Zajmujemy się także wdrożeniami metodologii Lean Manufacturing u Państwa w zakładzie
Lean Healthcare – lean w służbie zdrowia
Lean management to japońska filozofia zarządzania przedsiębiorstwem nastawiona na ograniczanie kosztów i zwiększenie zadowolenia klienta. Jest to cały zestaw technik i narzędzi, które obejmuje całościowo wszystkie działania przedsiębiorstwa – nie tylko produkcyjnego. Idealnie nadaje się do szpitali i szeroko pojętej służby zdrowia, której centralną postacią każdego procesu jest Klient – Pacjent. Dlatego standaryzacja działań i skupienie się na skrócenie czasów obsługi klienta to kluczowe zagadnienia, które wdraża Lean Management w służbie zdrowia
W czasie 2 dni szkolenia przedstawiamy zasady filozofii Lean, główne narzędzia, a także sposoby implementacji. Szkolenie zawiera część teoretyczną, ale głównie opiera się na pozyskiwaniu umiejętności praktycznych.
CEL SZKOLENIA
- zdobycie wiedzy nt. filozofii Lean, zasad i korzyści
- zdobycie umiejętności obserwacji procesu i znajdowania obszarów do optymalizacji (wąskie gardła, marnotrawstwa, zbyteczne koszty)
- poznanie narzędzi do doskonalenia procesów (5S, VSM, Kanban)
- poznanie sposobów optymalizacji procesów w administracji szpitala
- zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie Lean Management dla służby zdrowia
ADRESACI SZKOLENIA
Pracownicy i kierownicy z obszarów administracji i usług, chcący poznać zasady szczupłego zarządzania i zacząć wdrażać filozofię Lean w swoim przedsiębiorstwie
KORZYŚCI
Dzięki szkoleniu uczestnicy poznają i zrozumieją założenia filozofii Lean, a także będą umieli rozpocząć wdrażanie narzędzi w swoich firmach. Będą potrafili rozpoznać marnotrawstwa i miejsca powstawania strat.
HARMONOGRAM
Dzień 1
- Rozpoczęcie szkolenia
- Przedstawienie głównych założeń Lean – omówienie z przykładami.
-
- Gra Symulacyjna I
- 7 głównych Strat.
-
- Mapowanie strumienia wartości w procesach medycznych – VSM
- System ciągłego doskonalenia – Kaizen
-
- Rozwijanie procesu za pomocą rozwijania zespołu
- Cykl PDCA w doskonaleniu procesów
- Gemba Walk i Koła Jakości
Dzień 2
- Gra Symulacyjna II
- Organizacja stanowiska pracy
-
- Tworzenie zorganizowanego stanowiska pracy wg Lean Manufacturing
- 5 zasad wprowadzania organizacji na stanowisku – 5S
- Rola standardów i standaryzacji przy organizacji stanowisk pracy
-
- Analityczne rozwiązywanie problemów
-
- Elementy Problem Solving
- Wskaźniki i sposoby mierzenia w służbie zdrowia
-
- Standaryzacja i organizacja pracy
-
- Zarządzanie wizualne
- Kanban i zarządzanie zapasem w magazynie