Lean Healthcare – lean w służbie zdrowia

Lean management to japońska filozofia zarządzania przedsiębiorstwem nastawiona na ograniczanie kosztów i zwiększenie zadowolenia klienta. Jest to cały zestaw technik i narzędzi, które obejmuje całościowo wszystkie działania przedsiębiorstwa – nie tylko produkcyjnego. Idealnie nadaje się do szpitali i szeroko pojętej służby zdrowia, której centralną postacią każdego procesu jest Klient – Pacjent. Dlatego standaryzacja działań i skupienie się na skrócenie czasów obsługi klienta to kluczowe zagadnienia, które wdraża Lean Management w służbie zdrowia

W czasie 2 dni szkolenia przedstawiamy zasady filozofii Lean, główne narzędzia, a także sposoby implementacji. Szkolenie zawiera część teoretyczną, ale głównie opiera się na pozyskiwaniu umiejętności praktycznych. 

CEL SZKOLENIA

  • zdobycie wiedzy nt. filozofii Lean, zasad i korzyści
  • zdobycie umiejętności obserwacji procesu i znajdowania obszarów do optymalizacji (wąskie gardła, marnotrawstwa, zbyteczne koszty)
  • poznanie narzędzi do doskonalenia procesów (5S, VSM, Kanban)
  • poznanie sposobów optymalizacji procesów w administracji szpitala
  • zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie Lean Management dla służby zdrowia

ADRESACI SZKOLENIA

Pracownicy i kierownicy z obszarów administracji i usług, chcący poznać zasady szczupłego zarządzania i zacząć wdrażać filozofię Lean w swoim przedsiębiorstwie

KORZYŚCI

  • Dzięki szkoleniu uczestnicy poznają i zrozumieją założenia filozofii Lean, a także będą umieli rozpocząć wdrażanie narzędzi w swoich firmach. Będą potrafili rozpoznać marnotrawstwa i miejsca powstawania strat.

HARMONOGRAM

Dzień 1

  1. Rozpoczęcie szkolenia 
  2. Przedstawienie głównych założeń Lean – omówienie z przykładami.
      • Gra Symulacyjna I
      • 7 głównych Strat.
  3. Mapowanie strumienia wartości w procesach medycznych – VSM
  4. System ciągłego doskonalenia – Kaizen
    • Rozwijanie procesu za pomocą rozwijania zespołu
    • Cykl PDCA w doskonaleniu procesów
    • Gemba Walk i Koła Jakości

Dzień 2

  1. Gra Symulacyjna II
  2. Organizacja stanowiska pracy 
      • Tworzenie zorganizowanego stanowiska pracy wg Lean Manufacturing
      • 5 zasad wprowadzania organizacji na stanowisku – 5S
      • Rola standardów i standaryzacji przy organizacji stanowisk pracy
  3. Analityczne rozwiązywanie problemów 
      • Elementy Problem Solving
      • Wskaźniki i sposoby mierzenia w służbie zdrowia
  4. Standaryzacja i organizacja pracy
    • Zarządzanie wizualne
    • Kanban i zarządzanie zapasem w magazynie 

MATERIAŁY DYDAKTYCZNE

  • Materiały szkoleniowe dla uczestników:

    • certyfikat ukończenia szkolenia.
    • wsparcie merytoryczne konsultanta do 60 dni po zakończeniu szkolenia (mail, telefon)
    • dostęp do zamkniętej grupy zwolenników Lean Management

     

    Zajmujemy się także wdrożeniami metodologii Lean Manufacturing u Państwa w zakładzie 

Formularz kontaktowy


    To cię może zaciekawić

    Zobacz inne szkolenia

    SPC Statystyczna kontrola procesów
    Statystyczne Sterowanie Procesem (ang. Statistical Process Control, SPC, czasem określane w Polsce również jako Statystyczna Kontrola Procesu)
    Lean Healthcare – lean w służbie zdrowia
    Lean management to japońska filozofia zarządzania przedsiębiorstwem nastawiona na ograniczanie kosztów i zwiększenie zadowolenia klienta.
    TPM – zarządzanie parkiem maszynowym
    TPM – Total Productive Maintenance – to zbiór narzędzi i technik, które mają na celu zwiększenie efektywnego wykorzystania parku maszynowego.
    Zarządzanie zadaniami wg metody GTD
    GTD to skrót od Getting Things Done czyli metodyki poprawy produktywności opisanej przez Davida Allena w klasycznej już książce O tym samym tytule.