Materiały szkoleniowe dla uczestników:
certyfikat ukończenia szkolenia.
wsparcie merytoryczne konsultanta do 60 dni po zakończeniu szkolenia (mail, telefon)
dostęp do zamkniętej grupy zwolenników Lean ManagementZajmujemy się także wdrożeniami metodologii Lean Manufacturing u Państwa w zakładzie
Narzędzia mapowania procesów
Mapowanie procesów to zestaw technik i narzędzi pozwalających stworzyć mapę procesu, czyli jego graficzny obraz w stanie obecnym. Dzięki temu wszyscy członkowie grupy postrzegają proces w ten sam sposób co daje im możliwość ustalenia standardów, odchyleń od nich, mierzenia procesów, znalezienia wąskich gardeł oraz pogłębionej analizy.
Z wykorzystaniem tych samych narzędzi można stworzyć przyszłą mapę procesu jako wynik analizy potencjału do doskonalenia i wprowadzić działania usprawniające.
Przy pomocy map procesów można również zobrazować relację między nimi.
Mapa procesu to podstawowe narzędzie przy wdrażaniu:
- Koncepcji Lean Management
- Systemu zarządzania jakością opartego o ISO 9001:2015
- Standaryzacji organizacji opartych na doświadczeniu
CEL SZKOLENIA
- Zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu mapowania procesów za pomocą SIPOC, Flowchart, Diagram Żółwia
- Zdobycie umiejętności stworzenia mapy procesu przy pomoc narzędzi informatycznych
- Zdobycie umiejętności tworzenia mierników procesów
- Zdobycie umiejętności analizowania procesów w celu znalezienia potencjału do doskonalenia - wąskie gardła, marnotrawstwa, problemy z przepływem
- Zdobycie umiejętności tworzenia map stanu przyszłego
ADRESACI SZKOLENIA
Szkolenie skierowane jest do osób zawodowo zajmujących się, lub aspirujących:
- Doskonaleniem procesów
- Lean Management
- Zarządzaniem jakością
- Optymalizacją


KORZYŚCI
Dzięki umiejętnościom zdobytym na szkoleniu absolwenci będę umieli zmapować proces oraz znaleźć jego słabe punkty a co za tym idzie proponować optymalizacje kosztowe lub wydajnościowe. Dodatkową korzyścią jest większe rozumienie zależności między działaniami operacyjnymi oraz jakością.
HARMONOGRAM
Dzień 1
- Rozpoczęcie szkolenia:
- przedstawienie prowadzącego i uczestników,
- zebranie oczekiwań uczestników,
- prezentacja celów i programu
- Podejście procesowe:
- Relacje między procesami
- Budowa procesu
- KPI/KAI
- Zasada SMART
- Diagram żółwia
- SIPOC
- Diagram przepływu – Flow chart
- Swimlane
Dzień 2
- Analiza mapy procesu:
- Stan AS-IS
- określenie marnotrawstw
- wyznaczenie wąskich gardeł
- analiza problemów na punktach styku
- Diagnoza potencjału:
- burza mózgów
- opracowanie mapy stanu przyszłego – Stan TO-BE
- opracowanie planu wdrożenia
- Informatyczne narzędzia do mapowania procesów
- Egzamin
- Podsumowanie szkolenia