Materiały szkoleniowe dla uczestników:
certyfikat ukończenia szkolenia.
wsparcie merytoryczne konsultanta do 60 dni po zakończeniu szkolenia (mail, telefon)
dostęp do zamkniętej grupy zwolenników Lean ManagementZajmujemy się także wdrożeniami metodologii Lean Manufacturing u Państwa w zakładzie
Problem Solving – rozwiązywanie problemów
Ustrukturyzowane rozwiązywanie problemów to szkolenie, na którym uczestnicy zapoznają się z licznymi narzędziami rozwiązywania problemów oraz mają okazje przećwiczyć je na rzeczywistych przykładach w kontrolowanych warunkach pod okiem doświadczonego trenera praktyka. Mają możliwość popełnienia błędu i jego skorygowania. Każda część wykładowa uzupełnione jest o ćwiczenie realizowane w czasie szkolenia a jego wynik omawiany ze wskazaniem na poprawnie i niepoprawnie wykonane elementy.
Program szkolenia ułożony jest w modelowy proces rozwiazywania problemów składający się:
- Wyboru problemu
- Definiowania problemu
- Przeprowadzenia analizy w celu ustalenia przyczyny źródłowej
- Znalezienia rozwiązań przyczyny źródłowej
- Wdrożenia rozwiązań
- Wprowadzenia działań prewencyjnych
W czasie szkolenie w zależności od fazy procesu uczestnicy poznają narzędzia:
- Diagram Pareto – Lorenca
- 5W1H
- Flowchart
- KPI
- Zasada SMART
- 5 x Dlaczego?
- Diagram Ishikawy
- Burza mózgów
- Cykl PDCA
- Raport A3
- 8D
- HERCA
CEL SZKOLENIA
- Celem szkolenia jest opanowanie przez uczestników praktycznego stosowania procesu rozwiązywania problemów z użyciem narzędzi przedstawionych w czasie szkolenia.
ADRESACI SZKOLENIA
Szkolenie skierowana jest dla pracowników na szczeblu specjalistów oraz inżynierów jak również kadry zarządzającej wszystkich szczebli pracujących w firmach rozwijających kulturę ciągłego doskonalenia.
KORZYŚCI
Korzyściami dla uczestników szkolenia jest poznanie procesu rozwiązywania problemów oraz umiejętności korzystania z szeregu narzędzi ułatwiających współpracę opartą na faktach oraz narzędzi pracy grupowej.
Korzyści płynąc ze szkolenia dla firmy to zwiększenie kompetencji pracowników z zakresu pracy wspólnej oraz procesu rozwiązywania problemów możliwego do zastosowania w przedsiębiorstwie.
HARMONOGRAM
Dzień 1
- Rozpoczęcie szkolenia:
- sprawy organizacyjne
- plan szkolenia
- Wstęp do rozwiązywania problemów:
- rodzaje problemów
- priorytetyzacja problemów do rozwiązania
- przegląd narzędzi rozwiązywania problemów
- definicja przyczyny źródłowej
- Raport A3 – jako metoda rozwiązywania problemów
- Definiowania problemów:
- Lejkowanie
- Diagram Pareto – Lorenca
- 5W1H
- Flowchart
- KPI
- Analiza przyczyny źródłowej:
- 5 x Dlaczego?
- Ishikawa
- Burza mózgów
Dzień 2
- Definiowanie działań korygujących:
- Burza muzgów
- Plan działań
- Działania prewencyjne:
- cykl PDCA
- rozszerzenie poziome
- analiza ryzyka
- Raport 8D
- Analiza błędów ludzkich
- Test
- Podsumowanie szkolenia