Problem Solving – rozwiązywanie problemów

Ustrukturyzowane rozwiązywanie problemów to szkolenie, na którym uczestnicy zapoznają się z licznymi narzędziami rozwiązywania problemów oraz mają okazje przećwiczyć je na rzeczywistych przykładach w kontrolowanych warunkach pod okiem doświadczonego trenera praktyka. Mają możliwość popełnienia błędu i jego skorygowania. Każda część wykładowa uzupełnione jest o ćwiczenie realizowane w czasie szkolenia a jego wynik omawiany ze wskazaniem na poprawnie i niepoprawnie wykonane elementy.

Program szkolenia ułożony jest w modelowy proces rozwiazywania problemów składający się:

  • Wyboru problemu
  • Definiowania problemu
  • Przeprowadzenia analizy w celu ustalenia przyczyny źródłowej
  • Znalezienia rozwiązań przyczyny źródłowej
  • Wdrożenia rozwiązań
  • Wprowadzenia działań prewencyjnych

W czasie szkolenie w zależności od fazy procesu uczestnicy poznają narzędzia:

  • Diagram Pareto – Lorenca
  • 5W1H
  • Flowchart
  • KPI
  • Zasada SMART
  • 5 x Dlaczego?
  • Diagram Ishikawy
  • Burza mózgów
  • Cykl PDCA
  • Raport A3
  • 8D
  • HERCA

CEL SZKOLENIA

  • Celem szkolenia jest opanowanie przez uczestników praktycznego stosowania procesu rozwiązywania problemów z użyciem narzędzi przedstawionych w czasie szkolenia.

ADRESACI SZKOLENIA

Szkolenie skierowana jest dla pracowników na szczeblu specjalistów oraz inżynierów jak również kadry zarządzającej wszystkich szczebli pracujących w firmach rozwijających kulturę ciągłego doskonalenia.

KORZYŚCI

  • Korzyściami dla uczestników szkolenia jest poznanie procesu rozwiązywania problemów oraz umiejętności korzystania z szeregu narzędzi ułatwiających współpracę opartą na faktach oraz narzędzi pracy grupowej.

  • Korzyści płynąc ze szkolenia dla firmy to zwiększenie kompetencji pracowników z zakresu pracy wspólnej oraz procesu rozwiązywania problemów możliwego do zastosowania w przedsiębiorstwie.

HARMONOGRAM

Dzień 1

  1. Rozpoczęcie szkolenia:
    • sprawy organizacyjne
    • plan szkolenia
  2. Wstęp do rozwiązywania problemów:
    • rodzaje problemów
    • priorytetyzacja problemów do rozwiązania
    • przegląd narzędzi rozwiązywania problemów
    • definicja przyczyny źródłowej
  3. Raport A3 – jako metoda rozwiązywania problemów
  4. Definiowania problemów:
    • Lejkowanie
    • Diagram Pareto – Lorenca
    • 5W1H
    • Flowchart
    • KPI
  5. Analiza przyczyny źródłowej:
    • 5 x Dlaczego?
    • Ishikawa
    • Burza mózgów

 

Dzień 2

  1. Definiowanie działań korygujących:
    • Burza muzgów
    • Plan działań
  2. Działania prewencyjne:
    • cykl PDCA
    • rozszerzenie poziome
    • analiza ryzyka
  3. Raport 8D
  4. Analiza błędów ludzkich
  5. Test
  6. Podsumowanie szkolenia

MATERIAŁY DYDAKTYCZNE

  • Materiały szkoleniowe dla uczestników:
    certyfikat ukończenia szkolenia.
    wsparcie merytoryczne konsultanta do 60 dni po zakończeniu szkolenia (mail, telefon)
    dostęp do zamkniętej grupy zwolenników Lean Management

    Zajmujemy się także wdrożeniami metodologii Lean Manufacturing u Państwa w zakładzie

Formularz kontaktowy


    To cię może zaciekawić

    Zobacz inne szkolenia

    SPC Statystyczna kontrola procesów
    Statystyczne Sterowanie Procesem (ang. Statistical Process Control, SPC, czasem określane w Polsce również jako Statystyczna Kontrola Procesu)
    Lean Healthcare – lean w służbie zdrowia
    Lean management to japońska filozofia zarządzania przedsiębiorstwem nastawiona na ograniczanie kosztów i zwiększenie zadowolenia klienta.
    TPM – zarządzanie parkiem maszynowym
    TPM – Total Productive Maintenance – to zbiór narzędzi i technik, które mają na celu zwiększenie efektywnego wykorzystania parku maszynowego.
    Zarządzanie zadaniami wg metody GTD
    GTD to skrót od Getting Things Done czyli metodyki poprawy produktywności opisanej przez Davida Allena w klasycznej już książce O tym samym tytule.